Την Τετάρτη 25/6/2020 πραγματοποιήθηκε συνάντηση του προεδρείου του Ενιαίου Συλλόγου Αττικής, Στερεάς και Νήσων με τον Υπηρεσιακό Γραμματέα του ΥΠΠΟΑ Ε. Αντωνόπουλο.
Το προεδρείο του Ενιαίου Συλλόγου καταρχάς συνεχάρη τον Υπηρεσιακό Γραμματέα για την ανάληψη των καθηκόντων του και ευχήθηκε από τη θέση του να συμβάλλει σε μια καλύτερη και πιο ανεξάρτητη λειτουργία της Διοίκησης.
Ο Σύλλογος αναφέρθηκε πρώτα στο μείζον ζήτημα της υποστελέχωσης των υπηρεσιών του ΥΠΠΟΑ, που γίνεται ακόμη πιο πιεστικό στη συγκυρία της αλλαγής της εκκαθάρισης δαπανών που ανέλαβαν οι υπηρεσίες της Αττικής το 2020 και αναμένεται να αναλάβουν οι Υπηρεσίες της επαρχίας το 2021. Τονίσαμε ότι το ζήτημα της υποστελέχωσης λύνεται μόνο με προσλήψεις προσωπικού και όχι με αποσπασματικές κινήσεις, όπως συνέβη πρόσφατα, όταν ο ίδιος οικονομικός υπάλληλος κλήθηκε να προσφέρει τις υπηρεσίες του σε 3 διαφορετικές υπηρεσίες, πηγαίνοντας κάθε μέρα σε διαφορετική υπηρεσία!
Αναλυτικά εκθέσαμε το πρόβλημα της αλλαγής που υπήρξε, εν μέσω μέτρων για τον κορωνοϊό, στο θέμα της εκκαθάρισης δαπανών και τα προβλήματα που έχουν προκύψει, όπως το ασυμβίβαστο για εκκαθαριστές και διατάκτες, που απαγορεύεται να είναι τα ίδια πρόσωπα με βάση τη νομοθεσία, γεγονός που πρόσφατα επεσήμανε και η Διεύθυνση Δ26 του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους, αλλά και τις Υπηρεσίες που δεν έχουν επαρκείς υπαλλήλους στα αντίστοιχα Τμήματα. Ζητήσαμε να υπάρξει άμεσα ειδική ρύθμιση που να καλύπτει την εκκαθάριση των δαπανών του 2019. Ζητήσαμε επίσης να υπάρξει έγκαιρη πρόβλεψη για το τι θα γίνει στις Περιφερειακές Υπηρεσίες της επαρχίας από το 2021 και προτείναμε να υπάρξει χωριστή Διεύθυνση Εκκαθάρισης Δαπανών στο ΥΠΠΟΑ που να στελεχωθεί με υπαλλήλους οικονομικού-λογιστικού, προκειμένου να επιλυθεί οριστικά το θέμα. Τέλος, επισημάναμε ότι η αλλαγή της διαδικασία προχώρησε νομοθετικά χωρίς την ενημέρωση και τη γνώμη των Υπηρεσιών και των Τμημάτων τα οποία αφορούσε και ζητήσαμε να πάψει η νομοθέτηση που αφορά τους υπαλλήλους να γίνεται εν αγνοία τους. Πολλά από τα προβλήματα θα είχαν διορθωθεί αν υπήρχε διάλογος με τους εργαζόμενους πριν περάσει αυτή η ρύθμιση.
Θέσαμε επίσης το θέμα της λειτουργίας των Υπηρεσιακών Συμβουλίων, και ειδικά του Α΄ Υπηρεσιακού που δυσλειτουργεί επί μήνες, με αποτέλεσμα να χρονίζουν υποθέσεις συναδέλφων. Έμφαση δώσαμε στο θέμα των κρίσεων σε θέσεις ευθύνης, με ισότιμη πρόσβαση όλων των ενδιαφερόμενων συναδέλφων, για να σταματήσει ο διορισμός ή οι μετακινήσεις Τμηματαρχών και Διευθυντών από την πολιτική ηγεσία. Θέσαμε το ζήτημα του αυταρχισμού και της μη υπηρεσιακής συμπεριφοράς κάποιων προϊστάμενων, που δημιουργεί πλείστα προβλήματα στο προσωπικό και χρειάζεται να αντιμετωπιστεί.
Τέλος, ζητήσαμε να επιληφθεί ο Υπηρεσιακός Γραμματέας του αιτήματός μας για να δοθεί ειδική άδεια για υπαλλήλους του ΥΠΠΟΑ που δουλεύουν εντός των περιοχών του «Μεγάλου Περιπάτου» να μετακινούν τα αυτοκίνητά τους στις περιπτώσεις που αυτό είναι αναγκαίο για τη μετακίνηση στην εργασία ή στον παιδικό σταθμό.
Η συζήτηση έγινε σε καλό κλίμα και ο Υπηρεσιακός Γραμματέας δεσμεύτηκε ότι θα εξετάσει τα ζητήματα που του θέσαμε και θα φροντίσει σύντομα να δώσει λύσεις.